Phil Spencer: „Sme jediná platforma, ktorá vydáva hry na PC, cloud aj konzolu“

Michael Nagel

12.06.21 18:43

Reading time 01:44

Xbox

Share this article:

Source: Phil Spencer

Šéf spoločnosti Phil Spencer nepriamo prirovnal stratégiu Xboxu k Sony.

Xbox v priebehu niekoľkých rokov diametrálne zmenil prístup ku svojej konzole a k vytváraniu obsahu, ktorý súvisí so značkou. Pod vedením Phila Spencera značka Xbox najprv prehrávala konzolový súboj s Playstation, ale dnes spôsob, ktorým sa snažia zaujať konzumenta je tak odlišný, že na tomto porovnaní už vôbec nezáleží.

Toto bolo hlavne možné vďaka prínosu nových Xbox hier na PC v rovnaký deň vydania. Okrem toho Xbox začal používať cloudovú technológiu na hranie hier, čo malo za následok spojenie milionov hráčov, ktorí nemali alebo nemohli mať konzolu Xbox.

Zdroj: xcloud

Istý čas predtým než začala tohtoročná E3, novinári mali možnosť položiť pánovi Spencerovi pár otázok. Svojimi vyjadreniami opätovne potvrdil záväzok spoločnosti Microsoft k tejto symbiotickej platformovej stratégií a spomenul aj svoju konkurenciu, hoci nie priamo adresne.


„Sme jediná platforma, ktorá vydáva súčasne hry na PC, cloud a konzolu,“ uviedol Spencer. „Ostatní vydávajú hry na PC o niekoľko rokov neskôr, čím nielen nútia ľudí kupovať ich potrebný hardware vopred, ale potom ich účtujú druhýkrát, ak by hru chceli hrať na PC.“


Phil Spencer samozrejme hovoril o Sony a ich stratégiu poskytnúť hráčom PC hry, ktoré donedávna boli dostupné iba na Playstation. Je však možné, že mohol zároveň hovoriť aj o Nintendu, keďže nedávno zopár hier, ktoré boli dostupné exkluzívne iba pre Nintendo konzoly, dostali nečakane PC porty.

Šéf Xbox tiež poukázal na skutočnosť, že ich stratégia im umožnila rast značky a zároveň aj publika a vytvorila príležitosti na nových platformách.

Zdroj: Phil Spencer - Xbox/PS

„Fungujeme tak, aby sme naše “first party” hry dodávali súčasne na konzolu aj počítač,“ uviedol. „A minulý rok sme viac ako zdvojnásobili náš maloobchodný predaj “first party” hier na PC. A tiež sme jedným z najväčších “third party” vydavateľov na digitalnej platforme Steam.“

Okrem toho investovanie do cloudového hrania ponúka viac ako len fakt, že hráči si môžu zažiť herný zážitok, i keď nevlastnia najnovší hardvér.

„Vďaka cloudovým hrám máme teraz možnosť priniesť vynikajúce AAA hry pre stovky miliónov počítačov s operačným systémom Windows s nižšími parametrami, ktoré doteraz neboli schopné prehrať populárne hry, a hráči ich mohli len maximálne vidieť.“


Niet pochýb, že niektoré z nich uvidíme na nadchádzajúcej Xbox a Bethesda konferencií najbližšiu nedeľu.

Zdroje: vg247, PCgamer

Share this article: