Šéf spoločnosti Phil Spencer nepriamo prirovnal stratégiu Xboxu k Sony.
Xbox v priebehu niekoľkých rokov diametrálne zmenil prístup ku svojej konzole a k vytváraniu obsahu, ktorý súvisí so značkou. Pod vedením Phila Spencera značka Xbox najprv prehrávala konzolový súboj s Playstation, ale dnes spôsob, ktorým sa snažia zaujať konzumenta je tak odlišný, že na tomto porovnaní už vôbec nezáleží.
Toto bolo hlavne možné vďaka prínosu nových Xbox hier na PC v rovnaký deň vydania. Okrem toho Xbox začal používať cloudovú technológiu na hranie hier, čo malo za následok spojenie milionov hráčov, ktorí nemali alebo nemohli mať konzolu Xbox.

Istý čas predtým než začala tohtoročná E3, novinári mali možnosť položiť pánovi Spencerovi pár otázok. Svojimi vyjadreniami opätovne potvrdil záväzok spoločnosti Microsoft k tejto symbiotickej platformovej stratégií a spomenul aj svoju konkurenciu, hoci nie priamo adresne.
„Sme jediná platforma, ktorá vydáva súčasne hry na PC, cloud a konzolu,“ uviedol Spencer. „Ostatní vydávajú hry na PC o niekoľko rokov neskôr, čím nielen nútia ľudí kupovať ich potrebný hardware vopred, ale potom ich účtujú druhýkrát, ak by hru chceli hrať na PC.“
Phil Spencer samozrejme hovoril o Sony a ich stratégiu poskytnúť hráčom PC hry, ktoré donedávna boli dostupné iba na Playstation. Je však možné, že mohol zároveň hovoriť aj o Nintendu, keďže nedávno zopár hier, ktoré boli dostupné exkluzívne iba pre Nintendo konzoly, dostali nečakane PC porty.
Šéf Xbox tiež poukázal na skutočnosť, že ich stratégia im umožnila rast značky a zároveň aj publika a vytvorila príležitosti na nových platformách.

„Fungujeme tak, aby sme naše “first party” hry dodávali súčasne na konzolu aj počítač,“ uviedol. „A minulý rok sme viac ako zdvojnásobili náš maloobchodný predaj “first party” hier na PC. A tiež sme jedným z najväčších “third party” vydavateľov na digitalnej platforme Steam.“
Okrem toho investovanie do cloudového hrania ponúka viac ako len fakt, že hráči si môžu zažiť herný zážitok, i keď nevlastnia najnovší hardvér.
„Vďaka cloudovým hrám máme teraz možnosť priniesť vynikajúce AAA hry pre stovky miliónov počítačov s operačným systémom Windows s nižšími parametrami, ktoré doteraz neboli schopné prehrať populárne hry, a hráči ich mohli len maximálne vidieť.“
Niet pochýb, že niektoré z nich uvidíme na nadchádzajúcej Xbox a Bethesda konferencií najbližšiu nedeľu.