Prečo tvorcovia Oddworld SoulStorm oľutovali zaradenie hry do ponuky PS+?

Lukáš Lehocký

16.04.22 07:30

Čas čítania 00:52

Oddworld SoulStorm

Zdieľať tento článok:

Zdroj: play3

V apríli 2021 sa do ponuky PlayStation Plus dostala novinka Oddworld SoulStorm. PS5 hráči boli samozrejme nadšení, keďže si mohli v postate úplne novú hru stiahnuť hneď v prvý deň zadarmo. Tvorca zo štúdia Oddworld Inhabitants, Lorne Lanning, ale nedávno prezradil, že zaradenie hry do ponuky bolo pre predaje zničujúce. Čo sa stalo?

Lorne Lanning v podcaste pre Xbox Expansion Pass prezradil, že podľa predpovedí tímu Oddworld Inhabitants by hra mohla predať pri vypustení okolo 50 000 až 100 000 kusov. Boli to dosť malé čísla, pretože predpokladali, že na trhu nebude dosť PS5 konzol a peniaze od Sony tak hravo pokryli zisky z takýchto predajov.

Platba od spoločnosti za zaradenie do služby PlayStation Plus bola využitá na dokončenie projektu. S miernymi obavami tak Lanning súhlasil a hru plánovali vypustiť do PS+ ponuky pre PS5 hráčov v januári 2021. „Mysleli sme si, že sme urobili celkom dobrý obchod,“ uviedol Lanning. Vydanie sa však kvôli pandémii posunulo až na apríl, na trh sa dostalo viac PS5 systémov a z Oddworld SoulStorm sa stala hra s najvyšším počtom stiahnutí na PS5. Číslo sa blížilo k takmer k štyrom miliónom bezplatných stiahnutí. Pre štúdio to údajne bolo zničujúce.

V prípade hier ako Rocket League alebo Fall Guys vyzeralo zaradenie do pluskovej ponuky ako výhodný ťah. Lanning sa však domnieva, že zaradenie Oddworld Soulstorm do služby PlayStation Plus im spôsobilo ušlý zisk.


Zdroj: TrueTrophies

Zdieľať tento článok: