Za úspechom Broken Sword stojí jeho prepracovanosť, sympatické postavy a lokality, ku ktorým budete mať chuť sa vracať. Stále však platí, že adventúry vo všeobecnosti nie sú príliš populárne v porovnaní s ostatnými žánrami v hernom svete.
Firma Revolution stojí za popularitou viacerých herných titulov
„Je to veľmi zaujímavé. Vždy som cítil, že Broken Sword nie je len európska hra a navyše má medzinárodný rozmer. Veď si len zoberte, že americký protagonista George a jeho francúzska priateľka Nico cestujú po svete a riešia záhady.“ Takto v kocke charakterizoval adventúru Broken Sword (BS) režisér a scenárista Charles Cecil zo spoločnosti Revolution Software, ktorá má na svedomí aj hry Beyond a Steel Sky a In Cold Blood.
Broken Sword I: Shadow of the Templars/Circle of Blood (1996) sa v Amerike neujal
V prvom diele Broken Sword sme navštívili romantické zákutia Paríža s detektívnou zápletkou, kde nechýbalo napätie i humor.
Americký právnik George Stobbart je na dovolenke v jesennom Paríži a keď pije kávu, do kaviarne vstúpi klaun a nastane výbuch. Na miesto prichádza polícia a drzá novinárka Nico Collard. Plánovaná vražda postupne odhaľuje spletitú niť tajomstiev, ktoré siahajú až do ďalekej minulosti. Historická listina vás zavedie po stopách templárov do Írska, Španielska a Sýrie. Chcete vycestovať aj vy?
Hráčov fascinovala hlavne ručne kreslená grafika, ktorá vie aj po rokoch stále oslniť. Titul BS priniesol dabing a titulky vo viacerých svetových jazykoch, čo na tú dobu nebolo také obvyklé. Preto sa ešte viac priblížila hráčom po celom svete.
Veľkým kladom hry BS bol fakt, že ako jedna z mála adventúr v dobe svojho vzniku priniesla to, že hráčom sa nemohlo stať, aby sa v hre zasekli, lebo použili nesprávnu vec alebo minuli niečo dôležité z inventára, čo malo byť použité napríklad až v závere hry. Nelogické záseky kazili každú adventúru s dobrým potenciálom a to pri BS nehrozí.
V Amerike vyšiel prvý diel pod názvom Circle of Blood. „Američania chceli drsnejší názov,“ prezradil Charles Cecil z Revolution Software. Napokon hra nemala v USA až taký veľký úspech, ale hráči v Európe mali opačný názor. Problémom neúspechu v zámorí bola pravdepodobne nedostatočná propagačná stratégia distribútora Virgin Interactive.
Broken Sword 1 vyšiel na PC a PSX. Aby sa hra stala prístupnejšou pre PlayStation, bola vydaná len na jednom CD (pc verzia mala dve CD) a grafika a zvuk boli trošku zdegradované.
Broken Sword I Shadow of the Templars: The Director´s Cut (2009) pekne rozvinul pôvodný dej
O dosť neskôr sa výrobcovia Revolution Software rozhodli, že vydajú vylepšenú a doplnenú verziu prvej časti. To prinieslo o trochu premakanejšiu grafiku. Hráči často pri hraní prvého dielu výrobcom vytýkali, že Nico nebola hrateľnou postavou. Len vysedávala vo svojom byte a dokopy nič nerobila. Preto remastrovaná verzia priniesla možnosť zahrať si aj za ňu a riešiť tak nové hádanky a úlohy.
Hra Broken Sword I Shadow of the Templars: The Director´s Cut priniesla rozvetvený príbeh, ktorý obohacuje pôvodnú dejovú líniu prvého dielu BS. Viacero vrážd v prestrojení vraha skrýval aj smutné skutočnosti o živote samotnej Nico. Ale BS má vždy tú výhodu, že aj keď sa jedná o nepriaznivé udalosti v príbehu, nie je zbytočne sentimentálny, nebodaj melancholický. Všetko vyváži humor a rozprávanie príbehu s odľahčením.
Výrobcovia stavili aj na nový prvok, že pridali do rozhovorov komiksové obrázky postáv. To sa nie všetkým hráčom síce páčilo, ale väčšina uznala, že to bol dobrý ťah. Hra má o kúsok lepšiu grafiku a pribudol aj vylepšený inventár.
Hra Broken Sword I Shadow of the Templars: The Director´s Cut získala viacero nominácií a ocenení. A zaslúžene.
zdroj: alternative magazine online