CITIZEN CONFLICT: Prvý slovenský cyber punk Hero Shooter titul, ktorý má ambíciu dobyť svet!

Matej Koreň

08.12.22 07:10

Čas čítania 06:32

CITIZEN CONFLICT

Zdieľať tento článok:

Zdroj: Citizen Conflict / QORPO

QORPO (čítaj „korpo“) je slovenská spoločnosť s tímom veľmi šikovných ľudí, ktorí sa rozhodli priniesť svetu prvú slovenskú Hero Shooter hru konkurujúcu tým najlepším herným titulom dneška. Streľba, závody, tímy, vylepšenia, Metaverse, NFT a špeciálne operácie. Bude to silné, bude to veľké a hlavne to bude pochádzať zo Slovenska! My sme už mali možnosť vyskúšať si CITIZEN CONFLICT na vlastnej koži. Aké sú teda naše dojmy? Čítajte ďalej.

V odľahlej industriálnej časti Bratislavy sme vstúpili do jednej z budov a vyviezli sa výťahom o niekoľko poschodí vyššie. Keď sme z neho vystúpili, hneď nás privítali ľudia z QORPO a začali nám ukazovať prostredie, v ktorom pracujú. Všetko vyzeralo skvelo, malo to super vibe, ľudia boli milí a po úvodnom small talku a káve nám začali odhaľovať, čo to vlastne tento tím talentovaných nadšencov pripravuje – online hru CITIZEN CONFLICT, ktorá bude v gamerskom svete búrať hranice.

CITIZEN CONFLICT má byť online titulom z pohľadu tretej osoby v dystopickom svete, ktorý je zasadený do roku 2101. Zem sa nazýva TERRA a keďže sa spoločnosť rútila do ekologickej katastrofy, elity sa rozhodli obyvateľom nanútiť svet založený na poslušnosti a sociálnej rovnosti, kde by každý počúval na slovo. To sa však nepáčilo odbojovému rádu nazývanému THE ORDER, ktorý je zložený z niekoľkých mocných ľudí, a tí požadovali miesto, kde by mohli žiť život podľa vlastných pravidiel. Preto vznikli ETHER ISLANDS, kde sa vybrali všetci tí, ktorí uprednostnili chaos, vieru v seba samého a boj o moc pred mierom, rovnosťou a poslušnosťou.

Zdroj: Citizen Conflict / QORPO

Božskou menou je tu CCASH, ktorej držitelia rozhodujú o hernom a príbehovom rozvoji sveta. Keďže sami by ste to zrejme nedokázali, je potrebné sa spojiť s inými hráčmi, ktorí vyznávajú podobné hodnoty a získať vplyv a hegemóniu nad ostatnými. ETHER ISLANDS majú hneď niekoľko dištriktov. Tie sa líšia svojim zameraním, pričom DISTRICT 0 je štartovacou pozíciou každého hráča a ide o no-fight zónu. Neskôr sa budete môcť dostať aj do ostatných častí a každá z nich bude mať vlastnú tvár a štýl hry. Viac sme sa na CITIZEN CONFLICT opýtali, Davida Achbergera, CMO spoločnosti QORPO, ktorá titul vyvíja.

Ako vznikla prvotná idea vytvoriť hru CITIZEN CONFLICT? Čo vás k tomu viedlo?

Nášmu rozhodnutiu vytvoriť unikátny a vôbec prvý slovenský Hero Shooter, samozrejme, predchádzal dôkladný monitoring gaming trhu a konkurencie. Snažili sme sa vybrať koncept hry, ktorý by najviac dokázal zaujať ľudí nielen tu u nás, ale aj vo svete. Strieľačky sú dlhodobo jedným z najobľúbenejších žánrov, nie nadarmo si stále Counter Strike, Call of Duty, či Battlefield držia svoje prvenstvá. Strieľačiek na štýl hero-based a ešte k tomu prepojených s modernými technológiami ako blockchain, či NFTčka je stále málo, minimálne teda takých, ktoré sú skutočne na úrovni. My sme sa rozhodli dať do vývoja všetko. Celý náš tím je 100% fokusovaný práve na vývoj nášho herného titulu Citizen Conflict.



Pracujeme s gaming nadšencami, ako aj profesionálmi z oboru z najznámejších herných štúdií ako GameLoft, UbiSoft, či EA Games. V dnešnom svete, kde sa všetci musíme riadiť pravidlami, ktoré sa nám častokrát možno nepáčia, sme sa teda rozhodli vytvoriť miesto, kde pravidlá neexistujú. Aspoň nie tie reálne. Citizen Conflict je správnou voľnou nielen pre herných nadšencov, ale aj pre tých, ktorí chcú nájsť únik a stať sa doslova kýmkoľvek. Naše motto je REAL YOU IS NOT ENOUGH! Tak sa nevieme dočkať, kým sa staneš v prvom slovenskom Hero Shooter.

Skús vašu hru gamerom bližšie popísať. Poprípade skús povedať, v čom bude iná ako ostatné AAA tituly?

Citizen Conflict je battle Hero Shooter v štýle cyber punk. Už aj toto rozhodnutie vzniklo práve z dôvodu, že chceme byť aspoň trochu iní ako ostatné herné tituly. Dystopicko-futuristické prevedenie tak hre dodá skutočné grády. Zaujímavý je aj samotný storyline našej hry. Nechceli sme vytvoriť obyčajnú levelovku, kde sa budú hráči len posúvať z levelu do levelu. My sme vymysleli unikátnych 10 distriktov, kde každý jeden z nich je výnimočný. Má vlastný príbeh, špecifické znaky, nástrahy a jedinečný dizajn. Úlohou hráčov bude prebojovať sa z najchudobnejšieho Distriktu 10 na vrchol v Distrikte 1. Každý hráč si vyberie svojho avatara v podobe herného NFT-čka a bude sa snažiť byť najlepší z najlepších. Pri výbere herných módov sme, samozrejme, uvažovali nad najpopulárnejšími, respektívne najúspešnejšími hernými módmi. Rush, extraction, battle royale, toto všetko a ešte oveľa viac bude postupne čakať na našich hráčov.


Zdroj: Citizen Conflict / QORPO


Hra bude free-to-play, ale jej pevnou súčasťou bude aj NFT technológia, ktorú nie všetci hráči vnímaju pozitívne. Vy ste sa však rozhodli ísť na to uplne inak a hra tak bude pre všetkých bez rozdielu. Skús načrtnúť, v čom je to iné.

Rozumieme, že veľa ľudí si nemôže dovoliť do hry vrážať svoje peniaze, preto chceme našu hru urobiť prístupnou pre všetkých bez rozdielu. Každý hráč bude mať k dispozícií na výber zo základných free avatarov, s ktorými bude môcť bez problémov hrať. Samozrejme, vieme, že sú naopak aj herný nadšenci, ktorí sú schopní do hry vrážať nemalé čiastky a berú to nielen ako hobby, ale tiež investíciu. Práve pre takýchto ľudí sme vytvorili aj našich exkluzívnych avatarov v podobe NFT-čiek, ktoré si budú môcť do hry zakúpiť, hrať s nimi. A, samozrejme, budú mať určité výhody, no tie nebudú zasahovať do konceptu free-to-play.

Úplne nás očarili obrázky dystopickej Bratislavy budúcnosti, ktorá bude súčasťou titulu. Ktoré architektonické dominanty ste v Bratislave budúcnosti zachovali? Chystáte aj iné dystopicky naprojektované metropoly sveta?

Bratislavský hrad, UFO a budova Parlamentu boli pre nás prvky, ktoré sme určite chceli zachovať. Nakoľko miesto, odkiaľ všetko vyvýjame, vymýšľame a pracujeme je tu, v Bratislave. Chceli sme týmto štýlom nášmu hlavnému mestu vzdať hold. Citizen Conflict je veľmi atraktívny titulom pre ľudí vo svete, ale keďže na Slovensku sú segmenty ako crypto, NFT-čka, blockchain, či samotný gaming ešte stále tabu, myšlienka urobiť špeciálnu mapu inšpirovanú práve Bratislavou nám prišla ako ideálna voľba na oslovenie práve aj Slovákov. Čo sa týka ďalších svetových metropol, určite sa v budúcnosti nebránime pretvoriť ich do cyberpunk štýlu. V budúcnosti máme v pláne vymýšľať nielen špeicálne eventy pre hráčov, ale rovnako aj game mapy, takže je to viac ako pravdepodobné.


Zdroj: Citizen Conflict / QORPO

Počul som, že máte aj podporu ľudí zo zahraničia, ktorí sú spojení so zvučnými gamingovými značkami. Môžeš nám o tom prezradiť viac?

Citizen Conflict mal svoje prvé dva play testy na najväčších gamingových a crypto konferenciách v Kolíne a Singapure. Hra sa tešila obrovskému úspechu ako u menej známych ľudí, tak aj u svetových značiek, vývojárov, či firiem. Momentálne môžem len potvrdiť, že spolupracujeme so zvučnými menami ako UbiSoft, GameLoft, EA Games, či Riot Games. Dokonca sa ani nebránime ďalším spoluprácam v oblasti advisorov - stále hirujeme nových špecialistov z oboru zo svetových štúdií ako Infinity Ward, Square Enix, či Warner Bros.

Kedy si hráči budú môcť zahrať Citizen Conflict? Aká je roadmap?

Naozaj pilne pracujeme na tom, aby sme našu hru doručili čo najskôr. Vývoj hier niekedy trvá skutočne roky, my sme za cca 6 mesiacov urobili neskutočný progres, ale vieme, že ani zďaleka nie sme v cieli. Celý tím od dizajnérov a developerov pracuje na vývoji naozaj vo dne v noci a momentálne je pre nás hlavným cieľom prvý oficálny Alpha Test. Očakávame, že reálny termín je koniec roka 2022. Robíme všetko preto, aby to tak bolo.


Zdroj: Citizen Conflict / QORPO

Chalani z QORPO nám tiež prezradili, že si sami vyrábajú hudbu, zvuky a tiež väčšinu textúr. Slová sú však len slovami, a tak som sa nevedel dočkať, kedy si sadnem za komp a vyskúšam si alpha showcase. V miestnosti nás čakali počítače, slúchadlá, rýchle vysvetlenie ovládania, ktoré je veľmi intuitívne a ak je niekto gamer, tak s ním nebude mať žiadny problém (A, S, W, D, R, Z, SPACE rules). Vybral som si jedného zo štyroch Avatarov a šiel som do toho. Napriek ranému vývoju bolo všetko plynulé. Milo ma prekvapilo, že zvuky boli extrémne detailné. Napríklad kroky protivníkov boli rozdielne na rôznych povrchoch, z čoho som vedel odčítať, kde sa asi nachádzajú. Páčili sa mi textúry, aj atmosféra, ktorá sa menila na základe toho, či som v exteriéri, ktorý bol slnečný, alebo v cyberpunk interiéri. Ten pôsobil oveľa temnejšie.


Z môjho subjektívneho pohľadu je super faktom, že na konci showcase som mal pocit, že chcem hrať ďalej, vidieť viac a vyskúšať viac. A to sme mali k dispozícii iba jednu mapu a základných Avatarov. Neviem sa tak dočkať, kedy nám v QORPO ukážu i časti, na ktorých aktuálne pracujú. Ak sa chcete dočítať viac, stačí kliknúť na tento odkaz pre Q&A tímu QORPO a nasledujúci odkaz pre samotný titul CITIZEN CONFLICT. Ďakujeme za možnosť nahliadnuť do kuchyne týchto šikovných ľudí a určite sa tešíme na ďalšie „ochutnávky“ tohto slovenského svetového Hero Shooter titulu.

Zdieľať tento článok: