Pamätáte si ešte Diablo IV? Blizzard nám konečne priblížil, čo chystá

Štefan Švec

18.11.22 08:10

Čas čítania 02:15

Diablo IV

Zdieľať tento článok:

Zdroj: Blizzard Entertainment

Diablo IV sa pripravuje už nejaké tie roky a IGN z vývojárov vypáčilo dôležité informácie, ako bude fungovať svet, herný progres a mechaniky, ktoré boli upravované na základe hráčskeho feedbacku.

Diablo IV je pripravované v otvorenom svete s interaktívnymi mapami, ktoré by nemali pôsobiť ako nudný zoznam úloh, ale organicky. Jednotlivé zóny by mali byť navzájom prepojené, aby sme nimi mohli voľne prechádzať, ale musíme na to aspoň raz dokončiť príbehové akty, potom aj naše vedľajšie postavy budú môcť cestovať voľne. Nadchádzajúce Diablo bude veľmi priateľské k vedľajším postavám, keďže body zručnosti, renomé a iné vlastnosti budú zdieľané medzi všetkými charaktermi.

„Jednou z obáv pri zapracovaní otvoreného sveta do veľkého neónu a blikania tohto nápisu je, že ľudia majú predstavu Breath of the Wild, och, je to úplne organické a môžem ísť kamkoľvek a robiť čokoľvek. To v skutočnosti nie je náš príbeh," hovorí Fergusson, jeden z vývojárov Diabla IV. „Náš príbeh umožňuje nelineárnosť, ale stále je tu príbeh – chceli sme mať začiatok, stred a koniec. V skutočnosti nemusíte chvíľu pokračovať v príbehu, to je na otvorenom svete to pekné," dodal jeden z vývojárov. "Je tu veľa vedľajších úloh, veľa vecí, ktoré môžete robiť a ktoré nie sú na zlatej ceste."

Hlavnou pointou ARPG hier je predsa súboj, preto sa snažia napchať akciu do každého rohu mapy. V beta testovaní chceli zistiť práve ten správny balans, ako veľmi majú byť jednotlivé zóny naplnené nepriateľmi. V beta testovaní tento počet znížili, keďže si vývojári mysleli, že už je toho priveľa, hráči im však dali spätnú väzbu, že chcú viac.

Aby jednotlivé mapy neboli bez života, tak Blizzard pracuje aj na verejných eventoch a hlavnou atrakciou sú určite eventy v zdieľaných svetoch, kde sa ukáže obrovské monštrum, ktoré nasleduje viacero fáz súboja. Napríklad niektorí vytvárajú portály, kam odídu a na náhodnom mieste vyskočia znova. Tieto udalosti sú zvládnuteľné aj sólo, ale je odporúčané sa im postaviť vo väčšom počte hráčov.

Zdroj: YouTube / IGN

Okrem toho bude možné zbierať rôzne suroviny a prísady, ktoré sa následne budú dať využiť v remeselníctve a hráči si z toho budú môcť vytvárať užitočné predmety. Mapy budú ponúkať bonusové odmeny za dokončenie všetkého obsahu v nich. Hráčom v tom pomôže ukazovateľ, koľko je Dungeonov, skrytých truhiel, vedľajších úloh, Strongholdov im ešte ostáva.

Stronghold systém sa vyvíja podľa toho, ako s ním hráč interaguje. Úlohou bude vyčistiť zónu od nepriateľov a následne sa priestor zmení na nejaký iný. Môže to viesť až k Dungeonu, mestu a podobne.

Endgame Diabla IV ponúka Nightmare Dungeony, ktoré majú byť náročnejšie verzie tých pôvodných, ktoré sa odomknú počas príbehu alebo objavovania sveta. Komunita však dúfa, že v budúcich sezónach toho pridajú viac, do čoho by mohli investovať čas na konci hry. To znamená viac bossov v zdieľaných svetoch, viac Dungeonov a podobne.

Zdroj: YouTube / IGN

Blizzard Entertainment sa momentálne sústreďuje na kvalitu zážitku z hry, keďže oficiálne vydanie sa má uskutočniť už niekedy v roku 2023. Preto aktuálne plnia svet interaktívnym obsahom, veľkými eventami a zdieľanými vlastnosťami medzi postavami, čo je zaručene obrovské zlepšenie zážitku z hrania.

Zdroj: IGN, Gamerant, Wowhead, Force Gaming

Zdieľať tento článok: