Hráva Rocket League profesionálne, reprezentuje Slovensko a hranie mu zaberie 30 hodín týždenne. Navyše pôsobí v našej SUEL Masters vo farbách UNIZA Esports. Miroslav „SomeAway“ Huba nám podal rozhovor hneď dvomi rôznymi spôsobmi – vyspovedali sme ho nielen klasickým písomným štýlom, ale aj prostredníctvom videorozhovoru. V každom rozhovore je zahrnutý iný obsah.
Miroslav „SomeAway“ Huba je meno, ktoré v roku 2022 spadlo do povedomia slovenskej e-športovej verejnosti. Študent automatizácie na Žilinskej univerzite sa aktívne venuje hre Rocket League, medzi jeho najväčšie úspechy patrí reprezentácia Slovenska na Majstrovstvách Európy v Baku 2022. Momentálne pôsobí na CZ/SK scéne v tíme Echo Gaming.
Pritom všetko mohlo byť inak, sám hráč priznal, že pred pár rokmi sa venoval hre CS:GO, až následne prešiel na titul Rocket League a túto hru hrá už od jej príchodu na Steam.
Miroslav oblieka dres svojej univerzity v SUEL Masters. S UNIZA Esports získal v letnom semestri historicky prvý titul univerzitného šampióna v Rocket League powered by Henkel Slovensko. Momentálny cieľ? Obhájiť tento titul aj v zimnom semestri.
UNIZA vykročila náramne dobre, pritom v skupine to nevyzeralo ružovo. Tento tím skončil na 3. mieste. V play-off sa začína od nuly, čo potvrdil SomeAway a jeho spoluhráči vo štvrťfinále SUEL Masters. Poradili si s tímom ESTUBA Blaze a postúpili na Univerzitné majstrovstvá SR, kam zo SUEL Masters postupujú víťazi štvrťfinále. Najlepšiu štvoricu tímov uvidíme v akcií počas januára v rámci UNI MSR.
Vzhľadom na plodný herný rok SomeAwaya sme si nemohli nechať ujsť príležitosť tohto hráča vyspovedať. Práve tento hráč stál napríklad za nápadom streamovať základnú časť Rocket League. A to nielen svoje zápasy, ale aj duely ostatných. Ako tento nápad vznikal a rozvíjal sa, sa dozvieš v nasledujúcom rozhovore.

Ahoj, Miroslav. Na úvod by sme ťa poprosili o krátke predstavenie, môžeš nám niečo o sebe povedať?
Volám sa Miroslav „SomeAway“ Huba, aktuálne študujem na Univerzite v Žiline (Automatizácia). Ako malý som hrával CS:GO, ale následne som prešiel na Rocket League, ktorý hrávam už od jeho príchode na Steam.
Ako vyzerá tvoja denná rutina v rámci Rocket League – rozohra, zápasy, trénovanie mechaník hry?
Denná rutina – 15-20 minút v tréningu, z toho aspoň 10 minút custom training a 10 minút freeplay s loptou. Následne hrávam dvojky alebo trojky, buď sólo alebo s tímom.
Koho bola iniciatíva zapojiť sa do SUEL?
Ako bolo už spomenuté v rozhovore, iniciatíva bola zo strany všetkých troch hráčov, nakoľko sme mali v pláne ísť z našej univerzity 3 hráči z MČSR. No, na poslednú chvíľu sme museli zmeniť káder a to z dôvodu odchodu jedného hráča z univerzity.
Ako hodnotíš SUEL Masters z hráčskeho hľadiska a po strane organizácie ligy?
Tak, zatiaľ sme nemali žiadne nejaké extrémne problémy, nakoľko sa ostatné tímy dostavovali na zápasy v stanovenom čase a výsledky bývali s menším oneskorením potvrdzované. Nakoľko tento herný titul sa na SUEL objavil po prvýkrát, tak si myslím že to dopadlo dosť dobre.
Ako ste sa s ostatnými členmi SUEL Masters dostali k myšlienke streamovania zápasov? Streamuješ nielen vaše zápasy, ale aj ostatné tímy.
Streamovanie celého turnaja v hre Rocket League bol môj nápad. Predstavil som ho komunite, ako aj adminovi sekcie RL. Snažím sa tak isto ako aj ostatné herné tituly, zviditeľniť túto hru pre väčšie publikum ľudí.
Ako prebiehala realizácia streamovania a prerozdelenie úloh?
Nakoľko streamujem väčšinou sám, tak bolo pre mňa náročné sa dostať do komentovania zápasov, ale v priebehu ligy som sa naučil čo a ako. Skoro všetko okrem grafiky som si spravil sám, či už je to prepínanie scén, nastavovanie výsledkov a tak.

Čo si myslíš o súčasnej situácii v Rocket League komunite?
Na Slovensku je to s hrou Rocket League biedne, nakoľko máme minimálnq zastrešovanie z pohľadu nejakých organizácií a hráči sa boja ísť do niečoho nového, napríklad ak si vezmete hráča, čo hráva CS:GO a prejde na Valorant, tak za pár hodín vie podstaty hry. No ak by prechádzal hráč z CS na Rocket League, tak by sa musel učiť všetko od nuly. Žiadna hra nie je podobná tomu, čo ponúka Rocket League.
Mal si niekedy pri hraní Rocket League stratu motivácie, alebo vždy si sa vedel nakopnúť, prípadne čo ťa posúvalo vpred?
Kedysi som hrával na Česko-slovenskej úrovni a mal som motivácie dosť veľa, nakoľko som bol mladý a chytil som do rúk hru, ktorá bola nová. Hrával som ju nonstop. Ako motiváciu som mal bratranca, s ktorým sme hrávali skoro všetky hry nonstop (výnimka nebol ani RL). Aktuálne motivácia na hranie je SUEL, v ktorom sme prvý univerzitní majstri Slovenska.
Aké máte nastavené ciele s UNIZA Esports v Rocket League?
Tak samozrejme, že s univerzitným tímom sú ciele asi jasné a to vyhrať SUEL/UNI MSR a následne, ak by sa podarilo, tak aj nejaká tá kvalifikácia na CRL (Collegiate Rocket League – pozn. red.).
Aké máš s tímom úspechy a ktorý úspech vnímaš ako najväčší?
Moje najväčšie úspechy za celkové pôsobenie na RL scéne bolo samozrejme 5. – 6. miesto na Majstrovstvách Európy v Baku. Ďalej 1. miesto v SUEL/UNI MSR a v minulosti aj pôsobenie v top 6 tímoch na CZ/SK scéne. Ako najväčší úspech vnímam výhru v SUEL/UNI MSR.

Máš v hraní Rocket League podporu od rodiny, kamarátov a známych?
Podporu som mal, či už zo strany rodiny, kamarátov alebo zo strany spolužiakov a za to som veľmi vďačný. Následne prišla podpora aj od mojej priateľky, ktorú hry zo začiatku nejak extra nelákali.
Ako reagovalo tvoje okolie, keď sa dozvedeli, že ideš s tímom reprezentovať Slovensko na ME do Baku?
Moja rodina mala o mňa starosti, ale keď vedeli, že tam nejdeme sami od seba, ale ideme tam reprezentovať Slovensko, tak ma v tom plne podporili a videli, že sa v e-športe dá reálne niekam dostať.
Ďakujeme za rozhovor a prajeme veľa úspechov.
Ďakujem aj ja.