Guild Wars 2 nedávno dostalo svoju štvrtú expanziu s názvom Secrets of the Obscure. Toto pokračovanie má predstavovať čerstvý začiatok, keďže cyklus drakov sa už konečne dostal do finálneho cieľa. Poďme si teda zhrnúť naše dojmy z nádejného pokračovania Guild Wars 2. Netreba sa báť, táto recenzia neobsahuje žiadne spoilery.
Príbeh
Príbeh nám prináša nevídaného oponenta nazývaného Kryptis. Ide o rasu démonov, s ktorou . Kryptis sú rozhodne zaujímavejším antagonistom príbehu, než boli Elder draci. Chaotická, tajomná a rozpoltená povaha Kryptis im ozaj pomáha udržať dej napínavým.
Zmenami neprešli len protivníci. Stali sme sa členom rádu Astral Ward, kde sme sa stretli so starým spojencom, ale spoznali aj nové tváre. Guild Wars 2 úspešne zvládlo uviesť tieto postavy do príbehu, v ktorom pôsobia jedinečne a postupom času sme si k nim vybudovali emocionálne puto. V porovnaní s World of Warcraft, kde sme si pomaly nezapamätali ani jedno meno postavy, to ArenaNet zvládli na jednotku.

Tempo príbehu je príjemné, nie je uponáhľané a ani sa nevlečie ako slimák. Pravidelne pretkáva dejové dialógy akciou alebo úlohami, nie ako Final Fantasy 14, kde sme hodiny len počúvali prázdne monológy. Nechýbajú ani nečakané zvraty, ktoré sú nevyspytateľné, epické, ale aj tragické. Je veľká škoda, že príbeh ešte nie je hotový. Momentálne je pre hráčov dostupných len prvých deväť kapitol a pokračovania sa dočkáme na prelome novembra/decembra tohto roku. Aj po trojmesačnom čakaní však neočakávame plnú verziu, ale len mierny posun vpred.
Svet
Pokračovanie Guild Wars 2 sa odohráva v ešte neprebádanom prostredí. Lokality môžu byť pre nováčikov otravné a frustrujúce, pretože podliehajú náročnému šplhaniu a presunom medzi vznášujúcimi sa ostrovmi. Dlhé prechádzky sa však môžete skrátiť lietajúcim drakom a pribudnutými Mastery bodmi, vďaka ktorým je mocnejší, ako kedykoľvek pred tým.
Jednotlivé lokality pôsobia unikátne a neustála aktivita, či dobrovoľné udalosti, im dodávajú život. Skrýva sa v nich aj množstvo zbierok, ktoré stoja za pozornosť a odmeňujú nás pomocou Mastery bodov, vizuálnych doplnkov a podobne.

Neprehliadnuteľnou novinkou sú Rifty, ktoré sa otvárajú po celom svete Tyria. Je potrebné ich uzatvoriť a zabrániť démonom, aby sa dostali do nášho sveta. Po krátkom čase však začnú byť veľmi repetitívne a nezachraňujú to ani rôzne úrovne náročnosti. Ak plánujete získať novú legendárnu výzbroj, tak sa pripravte, že ich budete musieť uzatvoriť aj niekoľko stoviek.
Elitné špeciálizácie
S príchodom každej expanzie ArenaNet zvykne pridať každej triede elitnú špecializáciu. Tentokrát si však povedali, že už ich je dosť a radšej všetkým odomkli zbrane s nimi spojené. Hrať mnohé triedy bolo frustrujúce a radšej sme sa im vyhli kvôli nedostatku zbraní, takže táto zmena je určite správnym krokom.

Zmenou prešli aj runy, ktoré sa vkladajú do výzbroje. Po novom už nebudú ponúkať špecifický efekt a prevezme si ho nový predmet nazývaný Relic. Ide o dobrý nápad, ktorý otvára viac možností prispôsobenia postavy, ale zároveň robí hru komplikovanejšou. Mnohé Relicy sú chaotické, zbytočné alebo sú nedostatočne vysvetlené.
Striky
Posledné roky sa vývojári preorientovali z bežných dungeonov a raidov na Striky, ktoré sú veľmi porovnateľné s Trialami vo Final Fantasy 14. Secrets of the Obscure však obsahuje iba dva nové Striky, Temple of Febe a Cosmic Observatory. Čo sa týka Temple of Febe, tak sme si zápas s bossom poriadne užili. Bol nepredvídateľný a mal široký arzenál mechaník, ktoré testovali našu pozornosť. O Cosmic Observatory sa to isté povedať nedá. Vizuálny dizajn bossa je nezaujímavý, keďže vyzerá ako obyčajná postava. Po mechanickej stránke tiež nešlo o nič dych-berúce a bol až nadmieru jednoduchý.

Verdikt
Secrets of the Obscure je prvým krokom smerom k novej ideológii vydávania obsahu - jedna expanzia za rok a pravidelné štvrťročné aktualizácie. Prináša pravdepodobne najlepší príbeh za celú dekádu, čo Guild Wars 2 existuje. Milovníci príbehov, otvoreného a živého sveta, plynulých súbojov a obsiahlych kolekcií si nepochybne prídu na svoje. Čo sa týka fanúšikov dungeonov a raidov, tak tí pravdepodobne nadšení nie sú, keďže dostali iba dva Striky a z toho je jeden veľmi slabý. Vývojári urobili správne rozhodnutie, že nepridali ďalšiu elitnú špecializáciu, ale radšej odomkli zbrane. To otvorilo úplne nové možnosti, ako sa pozeráme na niektoré triedy. Idea okolo rún má tiež potenciál, ale, bohužiaľ, momentálne vytvára len chaos.
Celkové očakávania neboli vysoké, keďže ArenaNet zdieľalo nezáživné ukážky a nič nehovoriace obrázky, ktoré nás nezaujali. Keďže v tomto prípade pozitíva tvrdo prevažujú negatíva, dovoľujeme si tvrdiť, že Guild Wars 2: Secrets of the Obscure rozhodne stojí za vyskúšanie.
Nezabudni nás sledovať na Facebooku a Intagrame, aby si bol v obraze o najnovších herných a e-športových novinkách.