Štúdio FromSoftware nechce znižovať náročnosť svojich titulov, hru Elden Ring ale podľa nich dokončí viac hráčov. Toto je dôvod!

Michael Nagel

31.01.22 08:00

Čas čítania 01:32

Elden Ring

Zdieľať tento článok:

Zdroj: FromSoftware

Dark Souls je notoricky známy ako náročná herná séria. Podľa režiséra Hidetaka Miyazakiho zo štúdia FromSoftware ich cieľom pri vývoji titulov ale nie je „vnútiť“ hráčovi obtiažny obsah. Pravda je niekde inde.

Miyazaki povedal pre PS Blog, že hry sú navrhnuté k povzbudeniu hráča, aby „prekonal nepriazeň osudu“, a tak to je aj v prípade najnovšieho titulu Elden Ring.

"Nesnažíme sa vytvoriť náročky obtiažnu hru alebo sťažiť priebeh," povedal. "Chceme, aby hráči využívali svoju prefíkanosť, študovali hru, zapamätali si, čo sa deje, a poučili sa zo svojich chýb. Hra by nemala vyvolať pocit, že je nespravodlivo trestajúca, ale skôr, že je tu šanca vyhrať ťažký súboj a pokročiť.“

"Chápeme, že souls-like tituly sú pravidelne spájané s takmer nemožnými úrovňami obtiažnosti a nie každý je na to pripravený. Snažíme sa však navrhovať hry tak, aby bol cyklus opakovaných pokusov o prekonávanie týchto výziev príjemný. Dúfame teda, že s Elden Ring a nové možnosti, ktoré poskytuje, bude v tomto smere úspešný."

V Elden Ring majú hráči väčšiu slobodu objavovať svet. To hráčovi pomôže prejsť titulom pokojnejším tempom. To však neznamená, že hra bude jednoduchšia. Ako povedal Miyazaki, spoločnosť FromSoftware sa úmyselne nepokúsila znížiť náročnosť hry, ale má pocit, že „tentoraz ju dokončí viac hráčov“.

"Hráč má väčšiu možnosť diktovať svoj postup napríklad voči bossom v otvorenom svete a ako využijú nenápadnosť v rôznych situáciách," hovorí. "Dokonca sme pozmenili zaužívanú formulu multiplayeru. Dúfame, že hráči prijmú túto myšlienku získania pomoci od ostatných.

A že vďaka doladeniam sa celková miera dokončenia titulu hráčom tentoraz zvýši. Naše hry navrhujeme, aby boli náročné a zároveň napĺňajúce. Chceme, aby sa hráči sústredili na zmysel pre dobrodružstvo, ktoré hra poskytuje.

Dúfame, že hráči objavia jednoduchú radosť z objavovania. A že k tomu môžu pristupovať vlastným spôsobom a vlastným tempom.“ Elden Ring je doteraz najväčšia hra FromSoftware a oživili ju Miyazaki a spisovateľ George R. R. Martin.

Pôvodne mala vyjsť 21. januára, ale akčné RPG bolo odložené na 25. februára kvôli „hlbokej a strategickej slobode“, ktorá hra poskytuje. Keď titul vyjde 25. februára, bude k dispozícii pre PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox série X/S.

Zdroj: playstation

Zdieľať tento článok: