Ako sme minule spomínali, Tomb Raider 1 (TR1) priniesol producentovi Core Desing veľa slávy a veľa peňazí. Britskí vývojari tak konečne mohli viac prepracovať levely a priniesť mnohé inovatívne prvky, ktoré mali hviezdu titulu Tomb Raider (TR2) vyniesť ešte vyššie. Ako sa im to podarilo?
Tomb Raider 2: Úspech postavil na svojom predchodcovi. PRIDAL vylepšenia a sťaženÚ hrateľnosť
Spoločne s Larou sme putovali za dýkou Xianov a život nám znepríjemňovali rôzni protivníci v dychberúcich lokalitách. Mali sme možnosť znova nahliadnuť do rezidencie Croftovcov a vytrénovať tak Laru v jej nových pohyboch.
Už od úvodného hrania TR2 sme badali viaceré vylepšenia oproti prvému dielu. Lara vyzerala sympatickejšie, lebo jej pribudol vrkoč vlniaci sa vo vetre. Počas hry prevetrala svoj šatník, a tak sme ju mohli vidieť v neopréne alebo maskáčoch.
Pribudli nové zbrane, medzi inými aj harpúna alebo granátomet. Tie slúžili na ničenie oponentov, ktorých TR2 priniesol širokú škálu: zvieratá, gangstri, pištoľníci, vrhači dýk, mohutní bojovníci a nadprirodzené bytosti.

Temné zákutia a kobky si Lara mohla osvetliť svetlicou. Naozaj dobrá vec, ktorá sa potom vyskytovala asi v každom ďalšom pokračovaní TR.
Čím TR2 napredoval ďalej, hrateľnosť bola tuhšia a niekedy až taká tuhá, že to možno prestalo niektorých aj baviť. Úroveň náročnosti hry stúpala nielen z hľadiska ničenia rôznych nepriateľov, ale aj krkolomných výskokov a nepredvídateľných pascí. Padajúce gule, nečakane pohyblivé plošiny, ktoré vedeli hru značne skomplikovať.
Core sa viac vyhrali s dizajnom levelov a Laru sme mohli vidieť aj vo vonkajšom prostredí. Levely boli naozaj veľmi rôznorodé, aby si každý hráč prišiel na svoje. Zasnežené hory, mrazivé jazerá, opustený vrak lode, Veľký čínsky múr alebo chrámy a katakomby.
Podľa mňa hra TR2 nedosiahla vysokú úroveň atraktivity exteriérových lokalít, ale našli sa aj výnimky, ako boli romantické Benátky, kde Lara jazdila na motorovom člne.

Špecifickým levelom s neopakovateľnou atmosférou bol určite Floating Islands. Mrazivá hudba sprevádzajúca výskoky na zelené ostrovčeky, ktoré obklopuje tma zo všetkých strán.
Ako sme spomínali, Lara jazdila na motorovom člne, snežnom skútri a nebála sa bojovať ani pod morskou hladinou proti žralokom. TR2 tak priniesol veľa akčných scén. Celou hrou sa niesla dynamika a rôznorodosť hrateľnosti. Rozhodne s Larou nebola žiadna nuda.
Vidieť, že Core Design sa pri Tomb Raider 2 oproti svojmu predchodcovi viac vyjašili. Stavili na väčšiu rôznorodosť levelov a bohatý arzenál zbraní. Všakovakí, občas až nezničiteľní protivníci sa vyskytovali v prepracovaných lokalitách. O pár priečinkov vyššie oproti TR1 stúpla grafika a tiež animácie.
Ešte aj v súčasnosti túžia niektorí hráči starých "tombraideroviek" po návratoch ku koreňom bez moderných prvkov. Nových levelov, ktoré fanúšikovia spravili v duchu Tomb Raider 2, je naozaj veľa. Ja vyberám jeden z mojich obľúbených, a tým je strašidelný dom s cintorínom a bažinami.
Tomb Raider 2 remake demo: famózna a dychberúca ukážka. Chceme viac!
Už niekoľko rokov je hráčom prístupná na stiahnutie demo verzia TR2 remake. Autorom je fanúšik Nicobass, ktorý vytvoril toto impozantné demo výlučne pre užívateľov pc.
Demo nás zavedie hneď na začiatok hry a podľa mňa vôbec nesklamalo. Nicobass si pravdepodobne vypožičal najlepšie prvky z celej série Tomb Raider a pretavil ich do tejto chutnej ukážky. Veľký čínsky múr v jeho prevedení vyzerá naozaj perfektne a realisticky. Lara pôsobí omnoho skutočnejšie a veľkým plusom je plávanie vo vode, ktorým hra naberá na obrátkach. Tráva pohybujúca sa v poryvoch vetra, skalnaté previsy a pochmúrne kobky, to všetko vyzerá tak lákavo, že by sme sa radi dočakli nových levelov.
Viaceré prvky, ktoré sú pre TR typické, prichádzajú vo famóznejšom prevedení, a preto hráči čakajú na ďalšie levely, nebodaj na celú hru. Nicobass sa nechal počuť, že z hry nechce profitovať, a preto trvá práca tak dlho.

Pred pár mesiacmi sa na youtube objavili upútavky na remake TR2 tentokrát pre levely Venice alebo Wreck of Maria Doria. Pravdepodobne ide o ďalšie fanúšikovské prerábky od iných užívateľov.
zdroj: tomb raider dox