Ako sa darí hernému biznisu od počiatkov pandémie až po súčasnosť?
Analýza podľa videoherných konzultantov, ktorú spravili Sam Naiji a Damian Abrahams
Podľa analýz Games Sales Data v roku 2020 čísla predajnosti pc hier klesali v dôsledku pandémie a ekonomickej neistoty. V roku 2021 kúpyschopnosť obyvateľstva klesla ešte hlbšie. Vplyvom nepriaznivých okolností v roku 2022 sa čísla predajnosti budú pohybovať ešte nižšie.
Podobná situácia ako vo Veľkej Británii je aj vo Francúzsku
Keby sme si zobrali len Veľkú Britániu tak nastal 4% pokles v predajnosti pc hier v digitálnom aj fyzickom formáte, kedy sa predalo z 12,7 miliónov kusov v roku 2021 na 12,3 miliónov kusov v roku 2022. Stále sú to však pomerne slušné čísla, ktoré spôsobili, že niektoré videoherné spoločnosti majú ešte vyšší zisk ako predchádzajúce roky.
Za nárast predajnosti videohier v prvej polovici roku 2022 môžeme ďakovať skvelým titulom, ktoré vtedy vyšli ako Elden Ring, Lego Star Wars: The Skywalker Saga, Horizon Forbidden West, Pokémon Legends: Arceus a Gran Turismo 7.
V dobe lockdownov počas pandémie vzrástla obľúbenosť pc hier. Rekordná inflácia v roku 2022 v druhej polovici roka ale spôsobuje prepady finančnej situácie spotrebiteľov.
V roku 2020 najviac rozvírili hladiny herného biznisu a predajnosti skvosty ako Animal Crossing New Horizons, Final Fantasy VII Remake a Resident Evil 3. V čase korony síce stúpala finančná neistota, ale ešte to nebolo také kritické.
Pre mnohých gamerov zostávajú hry perfektným únikom z reality a napriek zlej finančnej situácii, si hráči môžu užiť dlhé hodiny zábavy. Navyše pc hry sú ľahko dostupné, a preto keď sa na to pozrieme globálne, videoherný priemysel neutrpel také straty. V súčasnosti sa síce bežný spotrebiteľ ešte viac sústreďuje na zabezpečenie bývania a stravy, ale tiež potrebuje trochu zábavy a videohry sú ľahko dostupným a niekedy menej finančne náročným riešením.
Zdroj: gamesindustry