Pozrieme sa aj na remake Prince of Persia a budúcnosť The Last of Us.
Po týždňovej odmlke sme tu s ďalším prehľadom noviniek zo sveta videohier. Hráči s obrovským očakávaním počítajú dni do príchodu nového Diabla zatiaľ čo recenzenti píšu oslavné ódy na nové pokračovanie The Legend of Zelda. Aj by sme povedali, že sa nikto iný nemusí snažiť získať ocenenie Game of the Year, ale ešte je skoro na takéto odvážne tvrdenia. Blizzard si pre najlepších hráčov Diabla pripravil originálnu odmenu, ako o ňu môžete zabojovať aj vy sa dozviete nižšie. A keď sme pri Game of the Year, tak to určite nedostane nová hra zo sveta Lord of the Rings. Gollum dostal mizerné hodnotenia a tvorcovia sa to síce snažia zachrániť, no asi márne. Naopak, zabodovať s najlepšou hrou roka sa budúci rok pokúsi Take-Two, ktoré v roku 2024 chce vydať GTA VI. Ošiaľ zo série The Last of Us síce po skončení seriálu opadol, no každý by rád videl pokračovanie hry z tohto sveta. Tvorcovia nás najprv navnadili na multiplayer zážitok a teraz hlásia, že hra čelí problémom vo vývoji a tak sa nemáme veľmi tešiť. Na čo sa môžeme tešiť je aj remake Prince of Persia: Sands of Time, no tak skoro to nebude.
PRVÝCH 1000 HRÁČOV DIABLO, KTORÍ DOSIAHNÚ LEVEL 100 V HARDCORE MÓDE BUDE MAŤ SVOJE MENO NA SOCHE
Marketingový tím Blizzardu sa opäť raz postaral o to, že sa hráči nového Diabla poriadne nevyspia. Diablo IV na sociálnej sieti Twitter zverejnilo výzvu pre všetkých nadšencov hardcore módu v Diable. Len pre upresnenie, ak vám v tomto móde zomrie postava, bude navždy vymazaná a nemôžete za ňu ďalej pokračovať v hre. Ak sa vám ale podarí dosiahnuť level 100 v hardcore móde a budete medzi prvými 1000 hráčmi, Blizzard vygravíruje váš battletag na obrovskú sochu Lilith. Zatiaľ nie je jasné, kde bude socha stáť, no každopádne to je lákavá odmena pre všetkých, ktorí tomuto módu holdujú.
GTA VI MÔŽEME ČAKAŤ UŽ BUDÚCI ROK
Take-two sa podelilo o svoje finančné výsledky za minulý rok a pridalo k nim aj plány do budúcna, podľa ktorých v roku 2024 očakávajú masívny úspech a zisky vysoko nad ich priemer. To sa dá vysvetliť len tak, že sa chystajú vydať hru svojej najúspešnejšej značky, ktorou GTA určite je. Informáciu potvrdzujú aj viacerí insideri a tvorcovia začínajú o hre opatrne rozprávať aj v médiách. Šéf spoločnosti o hre povedal, že tak ako každé pokračovanie, musí priniesť niečo nové, no zároveň musí v hráčoch vzbudzovať pocit známeho prostredia, čo je mnohokrát náročná úloha. Istota štúdia, že ich hra bude úspech je mierne upokojujúca, no už sme videli mnoho ambicióznych projektov zlyhať a je zbytočné sa tešiť predčasne.

THE LORD OF RINGS: GOLLUM DOSTAL KATASTROFÁLNE HODNOTENIA
Ak sa sa pri prvom ohlásení tejto hry pýtali sami seba, či toto môže fungovať, skeptizmus bol určite na mieste. Tvorcovia sa nás síce snažili navnadiť na nekonvenčné dobrodružstvo a pohľad na príbeh zo strany, nad ktorou sme ani nerozmýšlali, no asi to tak malo byť. Gollum si odniesol mizerné hodnotenia a kritiku dostal asi v každej možnej kategórii, či už ide o nudný dizajn, nefungujúce herné mechaniky, technické spracovanie, či príbeh. Hra sa musela uspokojiť s hodnoteniami niekde medzi 3 až 4 z 10.
NAUGHTY DOG OHLÁSIL, ŽE POKRAČOVANIE THE LAST OF US MÁ PROBLÉMY
Vyzerá to tak, že na ambiciózny projekt multiplayerovej hry zo sveta The Last of Us sme sa tešili predčasne. Znelo to až príliš dobre na to, aby to mala byť pravda. Naughty dog vydalo vyhlásenie, v ktorom oznamuje, že hra čelí problémom a časť tímu na nej prestáva pracovať, zatiaľ čo jadro vývoja zostáva, aby prehodnotilo, kam má hra smerovať. Pesimista by to mohol vnímať ako fázu, ktorá bude predchádzať zrušeniu hry, no nádej tam stále je. Či sa tejto hry nakoniec dočkáme, ukáže čas, no očakávané ohlásenie hry v roku 2023 sa pravdepodobne ruší.

UBISOFT PRACUJE NA REMAKE PRINCE OF PERSIA: SANDS OF TIME, NO TAK SKORO HRU NEČAKAJME
Videoherné remaky sú pre tvorcov zrádnymi vodami. Buď je na obzore obrovský úspech založený na spomienkovom optimizme, alebo to s nostalgiou preženú a prinesú hru, ktorá patrí do histórie, prípadne ju zmenia tak, že sa to za remake už nepovažuje. Novú verziu legendárnej hry Prince of Persia: Sands of Time nám tvorcovia z Ubisoftu sľúbili ešte v roku 2020. To by na remake aj mohlo stačiť, no nové informácie naznačujú, že hra je opäť v úvodnej fáze tvorby po tom, čo ju prebral nový tím. To neznie ako pozitívna správa, no ak sa to odrazí na kvalitnom výlsedku, radi si počkáme.