Po 2 rokoch ticha Riot Games prináša súdržný pohľad na ich nový titul. Ide o 2D bojovú hru, v ktorej si zmerajú svoje sily hrdinovia so sveta Leauge of Legends. Vydanie však nečakajme skôr ako v roku 2023.
Project L je tradičná 2D bojovka s jedným zásadným rozdielom. Táto hra síce pripomína Street Fighter, Tekken či Guilty Gear a zahŕňa mnohé prvky z tohto žánru, odlišuje sa však systémom tag-tímov. Ide o ”assist based” či asistenčný bojový systém. Hráči môžu zostaviť a ovládať tím dvoch rôznych postáv. Nie však naraz. Je možné na chvíľu privolať parťáka, aby vám pomohol v ofenzíve.
Odmeňované je strategické budovanie tímu a zároveň to podporuje mrštné rozhodovanie počas hrania. Podľa štúdia Riot je cieľom vytvoriť hru, ktorá prináša rýchlu, dynamickú bojovú fantáziu a zároveň ponecháva priestor pre hráčov, aby boli kreatívni a vyjadrili sa prostredníctvom hry.
Firma Riot sa pri Project L prikláňa k stratégii ľahko sa naučiť - ťažko zvládnuť, ako to urobila v minulosti pri mnohých svojich hrách. To hráčom uľahčí skočiť do hry a naučiť sa základné mechaniky novej postavy. Jednotlivci však budú odmenení za to, že do hry vložia čas a pustia sa do charakteristiky postavy.
Vývojári chcú sledovať neustále sa zvyšujúcu krivku obtiažnosti, aby sprístupnili zábavu na všetkých úrovniach zručností. Riot predstavil niekoľko postáv, ktoré možno hrať v Project L. V zostrihanej prezentácii na podujatí k 10. výročiu štúdia 16. októbra 2019 a v aktualizovanom príspevku z novembra 2021 fanúšikovia videli nasledujúcich hrdinov:
- Ahri
- Darius
- Ekko
- Jinx
- Katarína
Cieľom Riotu je poskytnúť ikonický pohyb typický pre hrdinov League of Legends, ale prispôsobiť ho bojovej hre. Ekko napríklad manipuluje s časom, pretáča svoje vlastné chyby a svojim chronobreakom bodá a seká protivníkov. Jinx využíva svoj typický arzenál zbraní, odpaľuje výbušné rakety obľúbeným raketometom a zmätok spôsobuje guľometom.
Spoločnosť Riot si uvedomuje dôležitosť online herného zážitku pri bojových hrách. Preto do sieťového kódu projektu L veľa investuje. Vývojári celý sieťový balík hry navrhli tak, aby poskytoval „rovnakú, vysoko citlivú hru, akú by ste mohli získať pri hraní offline“.
Pretrvávajúcim problémom v komunite bojových hier, najmä v online zážitku, je vytvoriť konzistentnosť v rámci širokej škály internetových pripojení. Riot vyvinul nový sieťový model, ktorý rozšíri výhody rollbacku pomocou technológie vyvinutej pre iné hry ako League of Legends a VALORANT.
Táto technológia bude smerovať sieťový prenos cez takzvaný RiotDirect, čo pomôže hráčom minimalizovať latenciu. Latencia v tomto prípade je čas, ktorý uplynie medzi stlačením požadovanej akcie a reakciou servera hry. Vývojári sa tiež snažia aktívne spravovať spojenie hráčov s ich súperom, aby zabezpečili konzistentný fair play zážitok.
Projekt L nemá zatiaľ konkrétny názov, nieto ešte oficiálny dátum vydania. Riot takmer dokončil hlavnú hrateľnosť, ovládacie prvky a umelecké smerovanie hry, ale stále ešte majú pred sebou dlhú cestu k vydaniu. Vývojári musia zostaviť úplný zoznam hrdinov, navrhnúť mapy, pridať menu a používateľské rozhranie, vytvoriť hodnotiace rebríčky a veľa iného, kým budú môcť uvažovať o vydaní hry.
"Pri poslednom rozhovore sme si povedali, že nebudete od nás dlho počuť nič nové, ale tentoraz sa zaviažeme k dvom aktualizáciám na budúci rok," povedal Riot 21. novembra 2021. "Ozveme sa znova začiatkom druhej polovice roku 2022."
Zdroj: riotgames